la proxima estacion: thailand

.. au bout d'un silence

Monday, December 26, 2005

De kerstsfeer is de Thai duidelijk niet ontgaan. Wekenlang werd ik getrakteerd op een portie kerstliederen, waarbij de traditionele singalongs niet aan het repertoire konden ontbreken. Alle hotels waren versierd met kerstbomen, slingers in onwaarschijnlijke glitterkleurtjes, kerstmannetjes die de "wai" maakten en peperkoeken huisjes die verleidelijk stonden te stralen in de lobby's. De kerstmutsen die al weken op voorhand het straatbeeld van Chiang Mai kleurden, deden even de illusie koesteren aan de echte kerstsfeer; de barre wintertijden waarbij je zalig kan wegdromen bij een tas warme chocolademelk. Het leek me dit jaar allemaal een beetje te ontgaan .. Een witte kerst zou het dan wellicht niet worden, maar daar kon ik me voor een keer niet rouwig om voelen. Onder een verkwikkend najaarszonnetje genoot ik ten volle van de kerstbarbecue die onze supervisor Sofie georganiseerd had. Het was een avondje verbroederen onder de Thaise gastvrijheid. De sfeer zat er goed in en zo hadden we allemaal toch een beetje het gevoel dat we in een grote familie aan het feesten waren. De kerstmeligheid werd al gauw vergeten bij een glaasje wijn en een gezellige babbel. De vage tonen van een feestelijk ingezet Jingle Bells waren voor een keer niet ongepast .. Merry Christmas!