la proxima estacion: thailand

.. au bout d'un silence

Sunday, October 16, 2005

Gisteren een dag vol decadentie! Ik heb al enkele weken wilde visioenen over zonnebrillen van Chanel, dus vandaag deze impulsieve daad bij het woord gevoegd. Op naar Emporium, één van de (sorry voor het woordgebruik) meest bekakte shopping centra in Bangkok. Ik moest en zou een zonnebril vinden! Als een magneet werd ik naar de Chanel winkel getrokken waar ik als een prinsesje op mijn wenken werd bediend. Een uitgebreid buffet met toastjes kaviaar en chocoladelekkernijen kon de kooplust enkel nog meer stimuleren. De VISA kaart boven en een paar minuutjes later was ik een paar euro’s armer en een beetje arrogantie rijker. En alsof dat niet genoeg luxe voor één dag was, kreeg ik die avond een ontzettende drang naar champagne. Gelukkig is mijn collega Jitse even verwaand als ik, dus zijn we samen in de supermarkt niet één maar wel 3 flessen champagne gaan halen. Ons Jitsie vertrekt binnen een paar weken terug naar Belgie dus dat kleine beetje decadentie konden we ons die avond wel permitteren. Het werd een avondje vol zotte fratsen, inclusief de ondertussen al heilig verklaarde ijsblokgevechten en fotosessies in de badkuip om de nieuwe brochure van Best Tours te promoten. Oh yeah! Vandaag, de day after, de batterijtjes terug opgeladen en klaar om een dagje op stap te gaan in Bangkok. Voor de verandering hebben we ons zelf eens in de rol van toerist ondergedompeld. Met de camera in aanslag gingen we een paar toeristische trekpleisters bezoeken. Na de Golden Mountain, de monk’s bowl village en Chinatown werd onze zoektocht al snel gestaakt. Al deze musts zijn ongetwijfeld mooi voor het fotoalbum, maar er is zo veel meer in Bangkok dan dit. Achter de rookgordijnen van deze gigantische metropool schuilt er een stad die lééft. Ik vind het al een verrukking om gewoon door de wirwar van straten te slenteren en stilaan weg te dromen bij dit kleine stukje paradijs. De openhartige sfeer die hier de straten siert en de lokale bevolking die je met een brede glimlach en oprechte nieuwsgierigheid verwelkomt .. dat is allemaal zoveel meer waard. In deze stad heb ik de afgelopen 7 maanden mijn hart verloren en het idee dat dit misschien mijn laatste maanden kunnen zijn, maakt het er niet makkelijker op. Tot dusver mijn liefdesverklaring aan Bangkok - voor ik hier helemaal wegkwijn in overdreven dramatiek.