la proxima estacion: thailand

.. au bout d'un silence

Monday, August 01, 2005

Het heeft lange tijd geduurd, maar eindelijk ben ik nog eens in Chiang Rai en dat is op zich al genoeg reden om euforisch te zijn! Chiang Rai is een klein stadje, dat op zich niets doet vermoeden van wat er zich hier s’nachts allemaal afspeelt .. tot ik hier een paar weken geleden toevalligerwijze een fantastisch plekje heb ontdekt. De TEEPEE bar. Een lokale bar vol thaise hippies, die je in hun spontaniteit even meenemen in hun wondere wereld. De TEEPEE bar is een oase van chaos. Met de verbeelding als ultiem kompas stap je binnen in een tableau vivant van boeddhabeelden, kussens, spinnenwebben, anti oorlogslogans waarbij vooral peace, love and happiness primeert, naaimachines en andere antiquiteiten. Een amalgaam waarbij de gezonde mens waarschijnlijk duizelig van wordt, ik daarentegen wordt er oprecht vrolijk van! Je komt terecht in een dromerige sfeer – de 2 konijntjes die er dartel in het rond wippen zullen daar na x aantal whisky’s ook wel mee te maken hebben .. maar het grootste geheime wapen van de TEEPEE bar is Tuu – de gekke langharige thai die met trots omhooggestoken middelvinger een ver vervlogen tijd doet oproepen. Van plaatsvervangend heimwee sprongen de tranen me bijna in de ogen. Tuu is dan ook het zelfverklaarde boegbeeld van de rock’n’roll, charmant in z’n eenvoud! Elke avond is het feest in de bar, de dialogen liggen als suiker op tong, klaar om weggespoeld te worden met cynische oneliners. Het is telkens weer een innerlijke strijd om maar niet te blijven plakken, maar als ik merk dat nee doorgaans langer duurt dan ja, zeg ik toch maar ja tegen een nieuwe verfrissing. De dag nadien realiseerde ik me dat de fles overal ter wereld dezelfde boodschap verkondigt: hoofdpijn de dag nadien. To be continued ..