la proxima estacion: thailand

.. au bout d'un silence

Saturday, April 16, 2005

Happy Songkran! Terwijl wij tijdens de kerstperiode helemaal melig worden bij een kop hete chocolademelk en gluhwein, wordt het nieuwe jaar hier in Thailand feestelijk ingezet met Songkran, een heus waterfestijn. Ironisch genoeg geloven de Thai dat water het ongeluk zal wegspoelen en dat was meteen een goed excuus voor 3 dagen feest in de straten van Bangkok. Ik had uiteraard mijn voorzorgen genomen en een bescheiden waterpistool gekocht om me toch te wapenen tegen dat "beetje" water. Maar de illusie van dat kleine beetje water bleek al gauw te vervagen toen ik enorme tonnen water over me heen kreeg. (En dan zwijg ik nog over de artillerie van de lokale brandweerkazerne). Tja, overdaad schaadt niet. Daar gingen mijn goede voorzorgen. Een weerloos slachtoffer in het stadsgewoel. Tijdens een helse tuktuk-rit, werd ik genadeloos onder water genomen door scherpschutters in voorbijscheurende pick-up trucks. Wat een feest! Na de citytour, kwam uiteindelijk het piece de resistance: Khao San Road. De backpackers heaven was omgetoverd tot een grote massa water. De laatste stuiptrekking van een dag vol feestelijkheden. Langs alle kanten werd ik gezegend met water en witte klei. Fantastisch gewoon!