la proxima estacion: thailand

.. au bout d'un silence

Saturday, October 28, 2006

Ik herinner me nog mijn eerste Thaise massage. Vol verwachtingen trok ik naar het massagesalon, klaar voor twee uur genot. Bij aankomst stond ik snel weer met beide voeten op de grond. Het etablissement had meer de allures van goedkoop vertier – een ander soort genot dan waarvoor ik gekomen was. Paniekerig zocht ik naar uitvluchten om er onderuit te komen, maar tevergeefs. Een kloeke dame duwde me achter een paar gordijntjes waar ik het Spaans benauwd kreeg.

Al gauw had ik de smaak van de Thaise massages te pakken, hoewel nooit meer in dit massagesalon ..

Nu een jaar later, denk ik met schaamrood op de wangen terug aan die eerste keer. Ondertussen ben ik vaste klant geworden bij khun Deng. Als ik in Chiang Mai ben, weet ik me blindelings een weg te banen naar haar salon, ergens in een zijstraatje van de nachtmarkt. Voor 100 baht, waan ik me een uurtje in de zevende hemel. Als vaste klant geniet ik uiteraard een voorkeursbehandeling. Zo staat er na elke massage een kopje thee klaar en babbelen we nog even verder. Laten we stellen, zij praat en ik knik meelevend ja en neen. Ongetwijfeld genoeg hilariteit om een theekransje mee te vullen. Maar die massages .. daar droom ik s’nachts nog van ..